Uncategorized

انواع شیلنگ ها و اتصالات ساختمانی

شیلنگ

شلنگ یک لوله انعطاف پذیر می باشد و دارای دو خروجی است که یکی از این خروجی ها به سر لوله ی اصلی وصل می شود و برای انتقال آب است. دومی به جایی وصل نیست و برای خروج آب کاربرد دارد، شیلنگ ها در انواع مختلفی وجود دارند. از جمله این محصول شیلنگ حصیری و پکیجی می باشد و معمولا از جنس استیل و با رنگ سیلور موجود می باشند. این شیلنگ های حصیری معمولا در تاسیسات بهداشتی و برودتی کاربرد دارند و در انواع زیر ظرفشویی، آبگرم کن دیواری و پکیج و زیر روشویی موجود می باشند.

از خوبی ها و مزایایی که این شیلنگ ها دارند می توان به این موارد نام برد که این ها دیگر مشکلات شیلینگ های پلاستیکی را ندارند مانند این که بعد از یک مدت تغییر رنگ دهند یا در اثر تابش نور آفتاب دچار پوسیدگی شوند همچنین شیلنگ های پلاستیکی ممکن است سوراخ و یا پاره شوند و مشکلاتی نظیر این که در نتیجه منجر به طول عمر کمتر شیلنگ خواهند شد. از جمله کاربرد های این شلنگ ها می توان به اتصال دادن لوازم خانگی ها به لوله کشی و تمیز کردن دستگاه ها در محل کارخانه ها اشاره کرد. هنگامی که می گوییم برای اتصال لوازم منظورمان وسایلی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، پکیج و آبگرمکن می باشد و وقتی در بحث کارخانجات از آن می گوییم منظورمان همان قسمت هایی در دستگاه ها یا لوازم است که دست به آن ها نمی رسد و از برخی دیگر از این شیلنگ ها در توالت و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

انواع شیلنگ های حصیری

شیلنگ های حصیری در چهار نوع pex / epdm/ pvc/ Al  موجود می‌باشند.

شیلنگ حصیری pex

پکس یک نوع پلیمر مقاوم در برابر گرما یا به اصطلاح گرما سخت است. این پلیمر از پلیمر سنگین و در اثر مرحله هایی با عنوان شبکه ای شدن یا Cross linking و تغییر ساختار تولید می شود. از طریق شبکه ای شدن می توان میان یک شاخه تک در یک پلی اتیلن با واکنش های رادیکال ارتباط برقرار کرد. مقاومت بالا در برابر گرما و مواد شیمیایی این لوله ها به علت به کار رفتن pex یا همان پلی اتیلن شبکه ای شده در این شیلنگ ها است. به شیلنگ های pex، شیلنگ های پنج لایه نیز می گویند. پنج لایه ی آن عبارتند از دو لایه داخلی و خارجی از پکس، یک لایه ۲۰۰ الی ۷۰۰ میکرونی از ورق آلومینیوم در وسط که توسط دو لایه از چسب به لایه های پکس وصل می شوند. شیلنگ های pex را می توان بعد از گشاد یا له شدن توسط حرارت به شکل ابتدایی خود باز گرداند که این ویژگی از تفاوت های شیلنگ های پکس با شیلنگ های پلیمری عادی محسوب می شود.

شیلنگ حصیری epdm

شیلنگ های EPDM یک لایه داخلی از جنس EPDM دارند و از آن ها برای انتقال مواد شیمیایی و اسیدی و موادی که ممکن است بافت شیلنگ های معمولی را از بین ببرند و تخریب کنند استفاده می شود. این شیلنگ ها سه لایه دارند که لایه آخر از جنس EPDM است. بدنه این نوع شیلنگ ها نسبت به شیلنگ های معمولی، ضخامت بیش تری دارد. ضخامت بیش تر بدنه این شیلنگ ها تا جای ممکن مانع از آسیب دیدن و پیچ خوردن آن ها می شود.

Epdm از جمله پلیمر های پر مصرف است که مقاومت زیادی دارد. در واقع این ماده یک کوپلیمر است که با نام لاستیک اتیلن-پروپیلن تولید و عرضه می شود. مقاومت بالای این ماده به این علت است که پیوند های غیر اشباع در آن دیده نمی شود و امکان پخت شدن ندارد. EPDM در صنعت های ساختمانی و خودروسازی بسیار استفاده می شود. این ماده بیش تر به عنوان عایق لاستیکی به کار می رود. EPDM در سال ۱۹۶۲ برای نخستین بار تولید شد و جهت عایق بندی پشت بام ها به کار رفت. EPDM به علت گران بودن مشتقات نفتی مانند قیر و ایزوگام به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد.

شیلنگ pvc

PVC در سراسر جهان در بسیاری از موارد استفاده می شود. در واقع، این یکی از همه کاره ترین شیلنگ ها در صنعت PVF است که بیش از 82 درصد از فروش شلنگ را به خود اختصاص داده است. این تا حدی به دلیل اقتصادی بودن PVC است. همچنین، برای کاربردهایی که در معرض دمای شدید، اشعه ماوراء بنفش یا مواد شیمیایی قرار ندارند، عالی است. این یک شیلنگ سبک با کاربردهای مختلف است، بنابراین پرفروش است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *